Test Drive Renault Megane GT – 1.6l, 205 cai

Hai să vă spun ce am pățit la test drive Renault Megane GT. Să te oprească Poliția la nici un km de la pornire, aș spune că înseamnă să ai o zi nașpa. Dar să te oprească doar ca să te întrebe dacă a ta virează cu toate roțile, asta înseamnă că ai o mașină cool.

Fix asta am pățit cu Megane-ul GT. Domnii de la Rutieră făceau pariuri și au vrut să afle cine are dreptate. „Vezi, mă? Ți-am zis io!”, a fost tot ce am mai auzit înainte să ridic geamul și să reintru în coloană.

Ideea e limpede! Renault a reușit cu noul Megane să pună câțiva parseci între el și generația anterioară. Ceva bun se întâmplă acolo. Începând deja cu Talisman, designul a devenit incitant.

Megane e prima compactă cu 4Control. Ce rezultă? O dinamică excepțională. Virează, de fapt, pivotează fabulos. Ceva asemănător am mai întâlnit la Mini Cooper S, doar ca acela e mult mai micuț. Să scoți 205 cai din 1,6 litri nu mai e ceva uluitor, dar felul cum noua cutie automată EDC cu 7 trepte îi pune jos e remarcabil. Schimbările sunt diafane pe „Neutral” și excitante pe „Sport”.

La trecerea în marșarier, te smucește un pic dacă n-o lași să respire o secundă înainte de accelerare, la fel ca la transmisiile DSG. Te obișnuiești repede. Direcția e, finally, în liga compactelor mature, iar dacă ai bifat și 4Control-ul, deja faci piruete ca Millennium Falcon. Oricum, farurile full LED taie bezna ca o sabie Jedi, deci ești în filmul care trebuie.

Bonus, stopuri spate cu lumini de zi 3D LED!:) Materialele au devenit mai moi și par ceva mai rezistente. Par! Dacă și sunt, vedem în 2-3 ani.

Accelerează instant, fără nicio ezitare. Frânează sportiv, pedala prinde sus, în stilul Renault, dar apăsarea e mai viguroasă. Like!

Suspensia e fermă. Chiar și pe „Comfort” tot ușor prea tenace o simți, dar, na, o ierți pentru că-și face treaba ca la manual. Aplauze pentru poziția la volan: e joasă, yaaay! În sfârșit le-a ieșit …

Jantele cu design Decaro, specific GT, arată ge-ni-al! Zona de multimedia e aigurată de Renault R-Link 2, conectat cu ecran tactil de 7″. Se mișcă mai mult decât decent.

În rest, ai cam tot ce ar putea fi bifat la un model compact din 2016. Francezii n-au făcut doar o mașină arătoasă, ci și una competentă. GT-ul e la jumătatea distanței dintre un Megane domestic și sălbaticul RS (pe care-l aștept, btw). La consum nu m-am uitat, dar sigur nu e deloc de speriat.

Prețul pornește de la 14.800 € inclusiv TVA, pentru versiunea LIFE, dar nota exclusivistă a GT-ului ridică și nota de plată: 22.250 €.

Pedalierul metalic, padelele din spatele volanului sport, dar și butonul RS-Drive te cam împing la păcate. Încearcă mai bine pe un circuit. E mai safe și mai fun! În plus, băieții de la Rutieră te știu deja …

#megane #gt #renaultsport #testdrive

Up Next

Related Posts