Test Drive Ford Mondeo – 2L, 180 de cai

700 de km în câteva ore de test drive Ford Mondeo. Modelul nou, desigur. București – Tg-Jiu și retur, plus o mică escapadă prin împrejurimi. Fără menajamente, că e din scurt. Ăsta a fost brieful …

Dar, ca să fiu măcar 2 minute pe aceeași scenă cu maestrul Horațiu Mălăele, m-aș fi dus și 7000 de km … pe jos!

Am strâmbat din nas că m-am pomenit cu versiunea manuală. M-am mai calmat că era una cu echipare Titanium. Pentru mine orice mașină care nu e Fiesta ST sau Clio RS, gen, e mai mare ca un Polo și are manuală, e condusă de un extraterestru!

Ok, trebuie să mestec în viteze. Asta e, dar mă răzbun și-o calc grav

Motorul de 2 litri și 180 de cai e în mințile lui: trage bine, nu strigă deloc la tine „sunt diesel!” și, oricât de urât m-am purtat, la sfârșitul zilei, media a fost 7,5 la sută. Bunuț de tot!

Dacă ai putea să-l vezi numai din față, ar fi perfect. Spatele e cuminte spre banal, noroc cu evacuările integrate. Din lateral curge frumos.

Portbagajul e mare, nu imens. Relaxant e că hayonu-i electric și-l poți deschide și cu piciorul trecut discret pe sub bară, când faci pe Moșu’ și nu te vezi de sacoșe. Ideea e să-ți iasă din prima figura, că altfel devii penibil tot dansând aiurea pe lângă ea, cum am pațit eu …

Stă pe drum EXEMPLAR. Asta-mi place la noul Mondeo: ținuta fenomenală! O spun fără rezerve. Poate și gumele de 235 pe jante de 18″ sunt „vinovate”. Le-a ieșit și aerodinamica. Nu șuieră deloc vântul când îi dai mai tare.

Farurile full led active, cu schimbare automată a fazelor sunt un deliciu. Nota 11!

Direcția e prea elastică și artificială pentru gusturile mele, dar o iert doar pentru că e precisă.

Are scaune comode. Deși ditamai elefantu’, merita un șezut cu 2-3 cm mai lung pentru și mai mult confort. Cele din față mi-ar fi plăcut să coboare o idee și mai jos …

Display-ul ăla e draguț, e cu „touch”, nu se mișcă perfect, dar nici la balamuc nu ajungi. Camera pentru mers cu spatele putea avea o rezoluție mai bună. Meh, poate la facelift … În plus, ziua, când soarele bate de sus, te cam holbezi pentru că se cam albește tot ecranul. Odată cu el și tu …
Meniul e totuși accesibil: dacă mi-a ieșit mie instant conexiunea bluetooth, poate oricine.

„Botosul” mai are un miliard de sisteme de asistență și opțiuni mirobolante, care-ți fac viața să arate premium, dar pe care nu am avut când să le testez (doar 700 km … cateva ore). Dar ele sunt acolo, le ai!
Discuția se rezumă cam așa : Mondeo sau Passat?
Amândouă merg mai bine ca niciodată. Alegerea ține de … filingoșenie, până la urmă. Dar și de bani. La cea din urmă, Mondeo câștigă. Mai câștigă și la „FUN”. Passat-ul are o reputație beton și o apariție mai sobră, mai … business. Merg bine, arată bine, dar o fac diferit.

La final, „Botosul” rânjește la poze. Mă urăște pentru rele tratamente, dar o face cool.

Up Next

Related Posts