Test Drive Dacia Sandero Stepway 1.5 DCI Prestige

Am băgat în test drive Dacia Sandero Stepway.

De mult voiam să o încerc. Am o slăbiciune pentru Dacii. Am învățat să conduc pe a lu’ tata, o „1310” cu jante „Canada”. Lux, pe vremea aia. Când eram mic, visam la o Dacie cu bord de CN. Am rămas amorezat de marcă și încă-mi propun să cumpar una „1310”, la care să meșteresc și să suflu-n jicloare.

Să revin …

Sandero Stepway cu cutie de viteze pilotată. E ca o cură de dezalcoolizare. Pentru cei suferinzi de beția vitezei, ăsta-i antidotul. Cutia asta pilotată e moartea pasiunii. În sensul că, dacă erai obișnuit să croșetezi, gata, cu asta te-ai calmat, ești în siguranță, te-ai resemnat/relaxat. Descoperi (nevoit fiind) plăcerea de a călători, nu de a goni ca dementu’, cum avem toți tendința. Schimbă atââât de leeent, încât ai senzația că întâi frânează. Și-atunci, unde și de ce să te mai grabești?

E pentru spirite zen, care nu trepidează contra-cronometru. Ceea ce e chiar ok.

Amortizarea e la limita de sus a rigidității pe care o agreez, dar e ok. Am întâlnit setări mult mai proaste la mașini de 3 ori mai scumpe. Îmi place cum se așează pe drum. Asta dacă apuci să prinzi și un pic de elan.

Direcția e, ca și la Duster, prea greoaie pentru gusturile mele, dar asta numai la viteze mici și manevre de parcare. Odată atinsă o viteză decentă, se arată chiar foarte precisă și intuitivă. Bravo!

Consumul e mic la o motorizare de 1,5 dci și 90 de cai.

Camera pentru mers înapoi e foarte utilă și are o excelentă rezoluție, mult mai bună decât la mărci mai lăudate.

Atenție la cap când deschizi portiera din exterior. Decupajul lasă liber un colț foarte ascuțit, care, din neatenție, ar putea să te facă să arăți mai dur după un contact neprogramat.

La interior, spațiul e arhisuficient, dacă nu uităm la ce clasă se încadrează. Micul spațiu de depozitare de pe tunelul median, de sub frâna de mana, e greu de folosit, pentru că levierul acesteia împiedică accesul. Trebuie să ridici frâna, ca să poți extrage niște chei, de exemplu.

Overall, mi-a lăsat senzația că e solidă și nu te lasă, mai ales din felul cum rulează și trece peste gropi.

Preț de listă cu TVA inclus: Sandero Stepway 1,5 dci Prestige – 13.600 euro

Up Next

Related Posts