Test Drive Dacia Duster – Laureate, 1.5L Diesel, 110 cai

De mult îmi tot propun să execut un test drive Dacia Duster. Știu cât e de apreciat și voiam să văd și de ce. Am aterizat la Iași cu treburi și am luat orașul la picior, având câteva ore de pierdut până-n event.

Soare, cald, frumos, iar în centru dau peste prietenul Mihai Beldie, cu care nu mă mai văzusem de vreo 3-4 ani, la un eveniment Dacia.
Ooo, ce faaaci?? Ce mică-i lumea, ce tare că ne întâlnim aici. Nu vrei să te dai și cu Dacia?

Și așa am ales Duster-ul cu noua cutie EDC, cu dublu ambreiaj. Acum știu de ce am tot amânat să ies cu Duster-ul: nu avea cutie automată.
Echiparea este Laureate 4×2, motorul 1,5 diesel de 110 cai și costă 16.500 de euro cu TVA inclus. Am dat o tură scurtă, suficientă ca să-mi fac o idee.

Sonorizarea e destul de ok, nu te deranjează deloc „ronțăitul” specific. Bine, se știe că dci-urile sunt printre cele mai „discrete”. La fel și „start-stop”-ul: diafan ca un motan!

Mi-a plăcut mult felul în care schimbă cutia: extrem de lin, imperceptibil. Nu ai nicio smucitură, nici măcar la plecarea de pe loc. Nota 11!
Dacă are vlagă? Are! Nu rupe norii, dar are suficient suflu să care toți cartofii și verzele murate. Glumesc! Duster e și poate mult mai mult de atât. S-a cizelat. Amortizarea e destul de stilată, iar dacă faci manevre cu spatele ai și cameră! Wow!!

Display-ul e poziționat prea jos și-ntr-un unghi usor bizar, dar clipești de două ori și te acomodezi, dacă nu te salvează nimeni între timp.
Ai și ceva plastice faine ca aspect și la atingere, dar nu te aștepta să fie moi. Cel mai probabil acestea își vor face intrarea pe noul model ce va fi lansat în septembrie, așa că actualul ar putea avea atunci ceva oferte nice.

Comenzile sunt ușor de găsit și manevrat, bordul ok aranjat și ușor de citit.
N-am înțeles direcția greoaie. La manevre pe spații mici te cam opintești în volan. Poate o fi avut ceva exemplarul testat … o fi zis ceva, poate a-njurat.
Am avut o Honda Accord cu aceeași „delicatețe” în direcție. Am schimbat o casetă de direcție, la fel. La service au zis că e „boala lor”. Am vândut-o, că nu-mi place să fiu terapeut.

Duster are, pe merit, o reputație excelentă pentru cât oferă la banii pe care-i cere, iar felul în care noua cutie (prima cu dublu ambreiaj din istoria Dacia) îl scoate-n lume mai adaugă pe lângă încredere și un plus de stil.

Enjoy!

Up Next

Related Posts